Urychlovače stárnutí a myšlení

Pokrok…   Je ho vidět všude. 

Jakmile se člověk rozhlédne kolem sebe, vidí zlepšování toho starého, novinky, které vytlačují to, co je plnohodnotné a funkční. Aby změny člověk přijal, náležitě se mu předkládají se všemi výhodami, na jaké si jen vzpomene. A pokud ještě váhá, mluví se o hodnotě, která je k nezaplacení.

A tou hodnotou je - čas.

Na čas se chytí většina lidí. Kdo by nechtěl ušetřit čas a mít ho více ve svém životě?

A tak jsou rychlejší auta. Jenomže také jízdní omezení. A tak je nakonec jedno, jestli jedete ve starém autě nebo v novém. Pravidla provozu a omezení rychlosti na silnicích nás všechny rovnají do přibližně stejné časové osy dojezdu do cíle. A pokud vás napadne riskovat rychlou jízdou, ohrožujete sebe, spolucestující, chodce, a visí nad vámi možná pokuta. Výběrem tohoto stresového programu rychleji stárnete a přepínání psychiky vede k mylným rozhodnutím a příliš rychlým reakcím, které mají za následek komplikace, místo dobrého všestranného rozhodnutí.

Stejně tak rychlejší počítače, telefony a připojení.

Myslíme si, že když vše bude fungovat rychleji, zvládne člověk tuto aktivitu s předstihem a bude mít následně více času na druhé a na život.

Praxe nám však ukazuje, že:

Díky rychlejšímu připojení a výkonnějším zařízením, ztrácí člověk ještě více času ve virtuální realitě.

A kdyby jen to. 

U obrazovky se stárne jak tělesně, tak mentálně rychleji, než bez obrazovky.

Pokud se nechá člověk pohltit městem, jeho ruchem a častou zábavou, stárne tělesně rychleji než na vesnici a dožívá se méně let. V průměru o pět až osm roků kratší život. Myšlení se životem ve městech zrychluje a stává se povrchním. To znamená, že městsky žijící člověk nemá tak hluboké a pevné vztahy, jaké by mohl mít. Má také výrazně prudší výkyvy nálad, větší míru depresí, častější sebevražedné sklony a bývá třikrát více nemocný než vrstevníci na vesnici.

Denní sledování zpráv v televizi (na internetu) vede k hypnotické reakci.

Co to znamená?

Je to postupné přijetí výběru zpráv jako žité skutečnosti. "Ale já chci vědět, co se děje" – řekne zhypnotizovaný jedinec odtržený od reality.

Je třeba se v tomto směru vrátit nohama na zem. Objektivita firem, které tvoří programy, zprávy a vysílají je do domácností – neexistuje. Vše je obchod. Vše stojí peníze a je třeba nejen vydělávat, ale také obstát před konkurencí. Vyšší sledovanost je hodnota firmy, která vysílá. Znamená to více sponzorů – reklam. A tím větší zisk. Jak získat vyšší sledovanost? Více šokovat, více děsit než druzí. Cokoli bude temnější, než ve skutečnosti je, znamená - silnější hypnózu podepřenou silnými emocemi. A to je obava, strach a děs.

Proč firmy, které vysílají programy, nevyužívají silné emoce radosti, štěstí a naděje?

Protože tyto emoce člověka od televize odvádí.

Člověk radostný a plný naděje má potřebu žít skutečný život se skutečnými lidmi kolem sebe, a ne se dívat na zprávy.

Takový šťastný člověk stárne pomaleji, netrpí nemocemi a mnohem lépe rozlišuje skutečnost od našeptaných lží.

V životě se ale skrývá ještě několik méně zjevných, ale o to účinnějších urychlovačů stárnutí a myšlení.

Chcete vědět víc?

ZAREGISTRUJTE SE A BUDETE MÍT PŘÍSTUP K CELÉMU ČLÁNKU

A K OSTATNÍMU ZAMČENÉMU OBSAHU