
Přirozené cykly, chléb a láska
V dávných dobách lidé s opravdovostí studovali a hledali Pravdu.
A pod tímto pojmem se objevovaly střípky skutečnosti světa, jeho fungování, principy a propojenost života, kdo je člověk, odkud se tu vzal Bůh a jeho tvoření nebo vliv prostředí, jídla a bylin na lidské myšlení a zdraví.
V podtextu se člověk zajímal o další podružné, ale navazující myšlenky hlavních témat. Od Kamene mudrců přes univerzální lék na všechny nemoce až po perpetum mobile.
Hledající člověk byl všestranný a nezávislý. Informace, které získával, byly necenzurované a nepodléhaly žádné ideologii. Rozvíjení teorií, praktické ověřování, pokusy a závěry, to vše byly svobodné projekty lidí s opravdovostí.
Obhajoba takových prací byla na bázi praktického užití jak v běžném životě, tak i v životě duchovním. A uznání nebo zahanbení přicházelo jen od dalších opravdově hledajících praktiků.
S končící érou starověku
se pozvolna ztrácela svoboda hledajících. Opravdovost byla postupně vytlačena zájmy užších skupin lidí, penězi nebo majetkem, příslušností k církvi, řádu nebo rodovým kořenům. Svobodné bádání se stáhlo do pozadí a přežívá tam dodnes.
I v dnešní době
se svobodné vědění potlačuje. Nehledě na výkřiky o demokracii, svobodě a rovnosti šancí, je to systém, který podporuje pouze své příznivce.
Fakulty vychovávají jednostranné a dogmatické jedince a věda si střeží svůj iluzorní patent na pravdu.
Opravdový hledající nemá šanci na vzdělání v plném rozsahu – jeho jiné myšlenky jsou v zárodku potlačovány a neexistuje rovnocenná diskuze o Pravdě.
Ač by se na první pohled mohlo zdát, že je vše ztraceno a zbyde jen zoufání opravdově hledajících, není to pravda.
Když v průběhu první poloviny šestnáctého století katolická církev v čele s papežem a biskupy ztratila duchovní směr a propadala se do hříšného požitkářství, byla to zároveň doba, kdy se začali objevovat opravdoví hledající.
S čistou vírou v srdci, s hlubokým vhledem do Pravdy, svobodní a nespoutaní systémem, který se jich dotýkal a tlačil je k poslušnosti.
Nevzdali to, nepodlehli. Stali se semenem obrody víry i církve samotné.
Tyto cykly poklesu a ztrát duchovnosti, lidství, šíření egoismu a nevědomosti se pravidelně opakují. A má to svůj hlubší záměr.
Na skutečné dobro, láskyplnost, sounáležitost, vědění a duchovnost se po čase nabalí balast domněnek, předpokladů, zištných úprav a nakonec i manipulativních lží.

Krize víry, vědění a lidství nakonec vyformuje jedince opravdové, hledající.
Ti nachází opět to, co je ryzí, a pomáhají lidem nacházet ztracenou cestu, vědění, víru i sami sebe.
Právě v současné době
takový cyklus prožíváme. Není větší, silnější. Není jiný než předešlé, a není poslední. Má jen jiný kabát. Používá částečně změněnou formu projevu.
A tak děs, strach, zoufalství, rezignace, vlastně nic z toho, by dnes nemělo zasahovat ty, kteří se v životě opravdově snaží.
Není to nic, co by se už mnohokráte nedělo. Neskončí to jiným způsobem, než tyto cykly vždy končí. Znovu nalezením pravé láskyplnosti a sounáležitosti. Obnovením lidství a větším uvědoměním si – kdo jsem a kam jdu jako člověk.
Lži budou odhalovány a ryzí vědění nás posune blíže k Pravdě.
Právě teď jste součástí tohoto procesu.
Budete-li opravdově hledající, nemine vás sladké ovoce vědění.
Ale praktikování je podmínkou.
To, co se objeví v naší mysli jako ryzí informace, je kvas. Náš život je mísa plná mouky. I kdyby jste měli sebevíce kvasu, pokud ho nesmícháte s moukou, chléb neuděláte.
Pracujte na svém životě. Měňte ho. Buďte dnes lepší, než jste byli včera. Ve svém myšlení, ve svém jídelníčku, ale i ve svém rozhodování a jednání. Staňte se voňavým křupavě měkkým - dobrým chlebem.
Nejsme tu, přátelé, jen sami pro sebe.
Každý člověk, který prochází branou smrti, dostává v jednom z okamžiků přechodu stejnou otázku: "Kým jsi byl pro druhé, člověče?"
Je dobré si tuto otázku pokládat už za života. A často.
"Kým jsme pro druhé teď?"
A věřte, že výmluvy zde neplatí.
To jediné, podle čeho se měří – "Kým jsme pro druhé", je míra lásky a odpuštění, nezištné podpory a pomoci.
A to je vodítko k uvědomění si – "Kdo ve skutečnosti jsem".
Jeden z křesťanských mystiků po svém vytržení vykřikl:
"Nebojte se Boha, neboť On je čistá láska.
Bojte se svých předsudků, polopravd, alibismů, výmluv a lží.
Až je v sobě odhalíte, stanou se pekelným drásáním vaší duše.
A jen bezmezná láska k Otci a lidem vás může zbavit vašeho utrpení".
